Dalhalla och raggarbilar :)

Igår kom brudaran från västerås och stockholm för lite kultur i dalarna :)
Och de utdelades både fin och fulkultur denna kväll !
Dagen till ära åkte vi finbil mercury 1978, samma bil som vi hade på min möhippa !


Den här bilden är från möhippan.

Grym bil med 8 sittplatser (minst).



Självklart är de jag bakom ratten

Så såg jag ut när kvällen började men regnet började falla ganska på en gång....
och då förvandlades vi till fyra organ...? Ja, eller vad tycker du själv vi ser ut som?


Jag, kerre, lollo, krillan.


Vi började med lite finkultur på ett fullsatt Dalhalla, 4000 pers.
Salem al fakir, Oscar Lindros och September var de som bjöd oss på show.









Och helt fantastiskt var de uppehåll i regnandet precis under de timmar
vi var på Dalhalla !


Fulkultur !!!  ;)



Mat på sibylla.



Coola raggarbilar


Självklart gick inte "berginskärran" hela vägen som den skulle... men för sig
som man är lyckades jag få ett helt gäng raggare å engagera sig i bilens lyse
som var glappt på något vis.
När vi körde så dog lyset helt plötsligt :-0
Riktigt läskigt, så kunde vi ju inte åka på skogarna mellan Rättvik och Falun.





Dom fixade glappet och visade oss vart vi hade hellyset ;) Haha, kan ju va bra å veta!


Men de räcker inte här..... Nej.
Vi lyckades få bensinstopp 2ggr på skogen mellan Rättvik och Falun... såå oruttinerat!!!
Men Christer som äger bilen hade utrustat oss men en extra bensindunk så allt gick bra.







Kommentarer
Postat av: elisabeth w

haha, bästa bloggen hitils. :D

2011-08-06 @ 20:58:17
Postat av: Krillan

Ja den färden glömmer vi aldrig :)

2011-08-07 @ 03:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0