en tur....


Jag och barnen tog en tur till Boda på eftermidagen och hälsade på min mormor och mamma.




Vi pusslade ett nostalgiskt pussel som min mamma fått när hon var liten.
Jag får flachbacks till min egen barndom då jag var hon momo och lekte :)

Jag gick hem till henne de dagar ingen var hemma när jag slutade skolan, min momo bodde då i huset precis brevid skolan.... praktiskt!
Då lagade hon morotssoppa till mig för den älskade jag och gör fortfarande. Efter maten kunde man om man hade tur få "röra" kakao,socker och grädde som man sen rörde tills den blev lite ljusare. Tanken var väl att man sen skulle hälla på hett vatten så blev de chokladdryck, men så långt kom vi aldrig då "röran" var så god.
Och när jag skulle sova över minns jag den speciella känslan när jag fick välja ett nattline som mamma eller henns systrar haft som små. Jag tro att momo sytt vartenda ett av dom. Jag gillade de långa lite tjockare i flanell.

Tänk så mycke värt de är med snälla, kärleksfulla mor och farföräldrar !
Dom sätter verkligen goda spår för livet. Trygghet....

De underbara är att jag vet att mina barn kommer få dessamma!!!




Det är bara en bit som försvunnit under alla år.



L vann stort över gammelmomo ... misstänker att hon lät honom göra de :)




Kommentarer
Postat av: Magdalena

Många fina minnen bor det i det där huset bredvid skolan:)

2011-08-08 @ 07:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0