Trygghetsknarkare !?



Läste en artikel som hette just så...
Och jag tänker på hur många föräldrar som överbeskyddar sina barn
och hur många företag som utnytjar oroliga föräldrar.

Jag tycker det är mycket som är så överdrivet idag. . .

Behöver man till exempel andningslarm, babywatch med inbyggd video
och andra tekniska prylar som berättar för oss hur barnen mår?
Nja, oftast inte,,, eller?

I den här artikeln stod det till och med om en aparat som läser av barnets
gråt och sen svarade på om barnet var trött, stressad, irriterad eller hungrig.
Här skrattar jag bara rakt ut, lär känna era barn för f*n !!!

De kan va svårt att veta vart man ska dra gränsen ibland ?
Vi är väl alla överens om att baren ska ha hjälm när dom cyklar men
kan man lämna ett litet barn som sover hemma själv i 5min....eller 10?
Där är de nog många som inte är överens. Men jag tycker att man
kommer tillbaka till att lära känna sitt barn i alla dom här diskussionerna.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Håller med dig! Jag har lämnat sovande barn... för det känns mer humant att låta dem sova än att rycka upp dem. "Det kan hända något" säger många. Ja det kan det. Det kan det ju jämt. Men man kan ju inte gardera sig mot allt. Vet inte ens om det är önskvärt att gardera sig mot allt. Vilka liv skulle vi leva då? Och som du är inne på, om man lär känna sina barn så kan man nog själv tänka ut vad som går för sig och vad som inte går för sig.

2011-08-25 @ 15:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0