Tomteland...

Planen för morgondagen är: tidig uppstigning för att vara framme vid tomteland kl 10.00 !

Det är jag och mamma som ska ut och lufta oss lite och visa barnen tomtar och troll :)

M- Jag bill inte tjäffa tjoll, dom äj dumma och tonten kan bi ite tjäffa fö han sovej.
(jag vill inte träffa troll, dom är dumma och tomten kan vi inte träffa för han sover.)

Jag- Men jag tror de kan finnas en häxa där också?

M- åååå den bill ja tjäffa, den e jätte snäll mot mig och ite falig. Jag ska pussa den på hubet näj bi komme till tontelan.
(åååå den vill jag träffa, den är jätte snäll mot mig och inte farlig. Jag ska pussa den på huvudet när vi kommer till tomteland.)

Så vi får väl se hur detta kommer gå.... farliga troll och sovande tomtar.... vem vet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0