Välutrustade trafikanter.

På väg hem från jobbet idag såg jag en bil som stog vid sidan av vägen med varningsblinkers på och när jag åkte förbi tog de två passagerarna på sig en varsin neongul väst. Vem har en neongul väst i beredskap om man helt plötsligt skulle få fel på bilen och behöva synas väldigt bra ???
Först tänkte jag att dom måste varit ute på något uppdrag men de var en vanlig gammal bli som stog väldigt olägligt så i efterhand tror jag nog inte de va så.

Man kanske ska inhandla lite västar och stoppa i bilen ;)



Kommentarer
Postat av: Granne!

Vi har väst i bilen 2 st tror jag bestämmt ;)

2011-07-07 @ 23:02:28
Postat av: Marit

Haha, så i slutänden var de bara jag som inte hade denna utrustning i bilen :0

2011-07-08 @ 11:00:03
URL: http://woxis.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vi har oxå västar i bilen, toppen om man bli stående eller om man helt enkelt behöver stanna för att hjälpa någonannan. Grundkitet i bilarna är; första hjälpen väska, västarx4, bogserlina, fälgkors & "däck på burk" x2.

Däck på burk vet jag inte hur många jag gjort av med i mitt liv, punkteringar verkar jag vara förföljd av på både gamla & nya däck...sen e det även toppen att bidra med till någon stackare som fått fått punka längs vägen! :-D

2011-07-09 @ 11:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0