Kör försiktigt...

Idag har polisen varit ute satt dig ratfyllerister m.m jag såg dom på väg till jobbet men jag åkte på fel (rätt) sida så dom stoppa inte mig !

Men vi gillar när dom är ute och håller ordning, visst ?!

Jag blev själv stoppad inte för så länge sen här ute på herrhagsvägen, polisen fick in massa klagomål och körde då en raid under några veckor då dom stog här var och varannan dag.

Det är sen en tid tillbaka 40 i stället för 50 på just våran väg och jag tror ni håller med mig när jag säger att de är svårt att åka 40km/h hela herrhagsvägen...vi bor ju nästan längst upp.  

Hur som helst så körde jag 53km/h när jag blev stoppad men den underbara polisen som stoppade mig mig var på bra humör och lät mig åka tan bot om jag lovade att inte köra för fort igen. Så numer kör jag 40km/h på våran väg, för ett löfte får man inte bryta som ni vet! Jag brukar till och med sätta farthållaren för jag tycker de är svårt å inte trampa till på gasen, speciellt om jag har lite brottom ( som jag ofta har tidsoptimist som jag är).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0