lustigt hur de är...

Alla prata om att semestern snart är här och att snart blir de lugnt, ni ska vila upp er och njuta. Barnen ska va lediga hela sommaren...?

I vår familj drar de igång på allvar nu med 60 timmars veckor och 180 timmars månader, barnen ska va på dagis 3-4 dagar i veckan (villket aldrig händer annars).

Och hur känns de då?

Blandade känslor. Vi har, både jag och Kim jobb som vi trivs bra på och tycker är himla roliga annars hade de här aldrig funkat. Vi (läs jag) har pusslat i hop de så bra den här sommaren att de inte ska bli för drygt för vare sig oss eller barnen. Så jag är riktigt nöjd med schemat för oss alla i sommar... men de är klart att jag också skulle villja ligga på stranden i sommar... ialla fall lite ;)

Men vi är lediga 5 dagar v29 ! Då ska vi vila njuta och vara lediga :D








Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie W

De somrar jag jobbat har jag gjort en fantastisk upptäckt, nämligen att det är sommar ÄNDÅ. Sommardagarna är långa och är det en solig kväll kan man njuta av den även om man jobbat på dagen, eller njuta av en solig morgon med frukost i solen även om man ska jobba en timme senare. Och barnen kommer ha ännu mer sommar än er, för på dagis är det sommar hela långa dagarna, med utflykter till olika ställen eller vattenlek på gården. 3-4 dagar i veckan är ju heller inget... hur många barn är inte på dagis på heltid?! Så njut av sommaren från era respektiva ställen :)

2011-06-23 @ 10:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0