bra att va tjej ibland ;)

Vi fick ju punka i lördags när vi skulle ner på stan och handla. Jag städade bilen hemma innan vi åkte så jag vet att de inte var nått fel då, när vi klev ur på stan hörde vi pysljudet.... :/

Dyrt och drygt, tänkte jag.

Vi fick tag i en däckThomas som skulle laga de nu helt platta däcket.
Kim tyckte att jag skulle hämta däcket sen när de var klart, som tjej kan du be honom sätta på däcket på en gång, blinka lite och spela hjälplös.

Sagt och gjort.

Jag fladdrade lite med ögonfransarna och de slutade med att jag även fick en intensivkurs i hur däcken slits, i lufttryck och alla däck pumpade och kontrolerade.

Jag trodde till exempel att om man pumpade ett däck för mycket så fick man lättare punka, så som de är med cykeln. Men nej, de var ju tydligen nästan tvärt om.

För 200:-

De va billigt tyckte jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0