Konfirmation i Malung

Efter jobbet igår for vi till Svämor i Yttermalung och idag har vi firat Patricia hela dagen som konfriemerat sig!



Jag tycker att de är så fint med dessa traditioner, bekräfta dopet.
Vi döper barnen, för att de senare i livet kan bekräfta att dom vill vara en del av tron eller ej... fint.

Vi sjöng en av mina favorit psalmer:

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej



Är jag troende, Ja visst är jag de!
Jag blir rörd bara av att gå in i en kyrka, och jag är säker på att de finns något stärre än oss ... och detta kan jag gärna kalla Gud även om jag som många andra modiferar min tro en del. Har allt som står i bibeln hänt, nja... men vad spelar de för roll??? Det är budskapen som räknas!

Livet är lättare med lite lagom mycke tro! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0