Upp och ner, fram och tillbaka.....

jO då, här vet vi att vi lever....

Lycka och sorg avbyter varandra.

Nu kommer ännu fler känslor när jag får veta att att det är stor sunamivarning i Thailand där jag har två tremänningar på olika platser. Karin min barndomsvän jobbar i Thailand/Kamala som lärare och bor där med sin blivande man och deras ettåring Pelle. Jag vet att dom just nu sitter högt uppe på ett bärg i säkerhet...  Min andra Danska tremänning Christian ska befinna sig på östkusten och även han vara i säkerhet.... men de känns ju självklart inte bra i alla fall.

Allt man får va med om även om man själv inte råkar illa ut....

Jag var på Bali 2002 50 meter ifrån den bomb som sprängde två discotek och dädade 202 personer varav 164 var turister. Vi klarade oss tack vare att jag var hungrig och vi gick för att äta istället för att gå direkt in på discot dit vi var på väg. Men jälkar så dåligt jag mådde en tid efter de och som de påverkat mig.

Hade jag inte varit hungrig och stått på mig att vi skulle äta hade vi varit där inne......



Vi satt altså på en av restaurangerna som syns på bilden ... aldeles brevid förstörelsen.
Jag tror att de är den vita byggnaden till vänster, för vi satt ute men bakom en vägg.

Och när de small kastade vi oss under bordet.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0