Idag för 3år sedan...

Jag vaknar vid 6 tiden av det gnolar i ryggen men somnar om......

Kim var på väg till jobbet på morgonen ca 8.00 tiden två dagar efter beäknat datum när jag börjar känna värkarna. Jag tror inta att det är dax i alla fall så jag säger att han kan åka, precis när han ska gå kommer en värk så jag måste ta tag i köksbordet, då ringde han jobbet och säger att han blev hemma för vi har tänkt föda ett barn :)

Kim har koll på förloppet och säger att den här ungen kommer att komma snart, så vi gör oss i ordning, kör Lave till fasterNina och åker upp på BB.

10.00 är vi på BB i ett extrarum då det är fullt i alla andra rum. Barnmorskan som tar emot oss är väldigt lugn och tror nog inte att vi ska föda ban på länge så till slut får Kim säga åt henne på skarpen att nu vill vi att du kolla hur öppen Marit är för jag tror att den här ungen kan komma snart....
Lite motvilligt går hon och hämtar lite saker för att kolla upp detta. Hon blir tyst, sen säger hon att oj då, ni behöver visst ett rum NU! Så susar hon iväg och vipps har vi ett rum.

11.00 Avtar värkarna och vi bestämmer oss för att ta hål på hinnorna (vattnet har inte gått). Och DÅ får jag minsann verkar igen och jag ropar efter lustgasen ;)

12.00 Kommer lilla Mila, hon skriker redan innan hon kommit ut..... vi förstod redan då vilken personlighet vi gick tillmötes. En bestämd liten dam!


Vi som förberett Lave på att han kanske skulle få sova hos fasterNina och så var allt klart på en gång. Dom kom och hälsade på oss inanna vi ens fått in fikabrickan som man får direkt när allt är klart :)

Nikolina (som är faterNina) berättade igår att hon tänkt att det kan ju inte va så farigt å förda barn för där satt jag precis efter att ha klämt ut en unge som om inget hänt förutom lite maskara under ena ögat (jodå jag sminkade mig innan vi for till bb).



Sista gravidbilden som är tagen någon dag innan Mila kom.



På BB

Haha, jodå nog ser jag lite sne ut.... (bjuder på den)



Fina fina Mila



SYSKONKÄRLEK <3











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0