Ja, hur slutade den här dagen då......och hur kom jag in i butiken...

Jag har en väldigt trevlig kollega som bor utanför borlänge vars man fick komma med nyckeln till butiken.
"Bättre sent än aldrig" sa jag till mig själv.... börjar bli en vana.....

Jag stängde butikn kl18.00 efter att ha stått i startblocken redo för spurt , skulle då lämna den lånade nyckeln till grannbutiken för tillfällig förvaring, kassta mig i bilen och hinna till dagis till 18.30 ....

Just de, bilen var tom på både bensin och spolarvätska... PRIORITERINGAR. Jag bestämde mig för att tanka på den enda macken som ligger efter vägen, en obemannade mack så att fylla på spolarvätska var inte att tänka på. Men eftersom det snöade ute och så får man bort en del skit från rutan i alla fall.

18.10 har jag tankat och är i rondellen på väg ur borlänge.
Rekordtankning, plockade fram RaggarMaggan, breställ in och breställ ut, skojar inte det skrek i däcken när jag gasade iväg ;)

Taktikkörning. Åk inte för nära bilen framför så de skvätter på rutan och kör inte för sakta så bilar kör om! De höll fram till Mio precis innan falun där jag blir omkörd av en buss.... total dimma. Men efter att ha kört vindrutetorkarna som en tok får jag sikt och tar mig lugnt och stabilt till dagis, anländer exakt 18.30...phu...

Det går bra nu :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0