Jag börjar från början..........resan del 1

Lördagen den 7/1 fyllde min pappa 50år, han ville inte bli uppvaktad nått speciellt eller behöva ställa till med kalas så han och mamma bestämde sig för jätte längesen att dom skulle utomlands den veckan han fyllde. Dom bokade en resa till Gran Canaria från borlänge onsdag till onsdag.

På Laves födelsedag  den 16/9 föddes hela planan då vi fick reda på att Bergins, en familj som vi alla är nära vänner med , också skulle åka till samma ort på GranCanaria under samma vecka men lö-lö.
Och som tur var så var min pappa i vardagsrummet och lekte med barnen när vi i köket kom på detta, mamma hychade oss sa direkt och sa att detta kan vi spinna vidare på.

Min lillebror och hans tjej nappade direkt på iden om att åka ner och överaska pappa på semestern som han trodde att han och mamma skulle på själva.

Jag och Kim tänkte först åka utan barnen för att kunna bo hos bergins där nere i de hus dom hyrde och då komma billigt undan. Men efter några försök med att få till barnvakt och undersökning av priser på resor besämde vi oss för att gå al in och åka hela familjen en vecka alinklusive.

Att vi hamnade på samma hotell som mamma, pappa och min bror var en slump.... Jag letade efter den billigaste resan under just den här veckan och hittade en superbarnrabatt där barnen kostade en tredjedel av vuxenpriset :O  Och när jag kollar med mamma så inte vårt hotell ligger för långt ifrån deras visar det sig att det är samma!!!
Flyt!


Här har ni 50åringen :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0