På hästryggen =0


Jo de är sant, jag har ridit!

Jag kan räkna de gånger jag setat på en häst på en hand... förutom rundridningarna på leksandssommarland har jag varit med en kompis ut på hennes häst en gång och de var 10 år sedan. Så på frågan har du ridit tidigare? Nej!

Och jag är ju inte någon djurvän heller, skulle aldrig skaffa hund eller katt... litar inte på dom liksom, min känsla är oftast " snart smäler det".

Men när jag kom till min FarbrorMats och hans livskamrat Ylwa idag och mötte Nordisen Midas i stallet var de " kärlek vid första ögonkastet" , villken snygging. Ni vet ju att jag gillar rejäla karlar och här har vi en på typ 700kg.

YYyiiihaaaaa  :P



Naturbegåvning sa FarbrorMats och stod och gapade när jag helt plötsigt (tydligen) "red lätt". Jag försökte ju liksom bara hålla mig kvar på ett bekvämt sätt.
De känndes så naturligt att sitta där och skumpa fram.

Jag lärde mig till och med att stanna honom bara med hjälp av mina ben när han sprang, (trava eller vad han nu gjorde?) Och de var ju riktigt mäktigt! Kan jag sånt här liksom???



Här är träningsbanan. Dom är riddare förstår ni och håller på med tornerspel.
Och man kan gå kurser hos dom också, vet att dom har prova på dag den 20/5, kolla hemsidan!
http://www.dalecarlianhorseadventures.se/se









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0